lördag 20 september 2008

Att vara en råtta

Det ÄR intressant med stjärntecken. Så är det bara. En klok vän (eller kanske inte Majsan) sa att anledningen till att vi faktiskt är som våra stjärnecken, är för att vi vill vara som dem, och anpassar oss efter tecknet. Jag protesterade och sa att jag verkligen inte ville vara en Stenbock när jag var yngre. Men ju äldre jag blivit, desto fler egenskaper har letat sig fram... hee. Just nu väntar jag bara på följande egenskaper, men dessvärre inte med större entusiasm.

Fysiska kännetecken: Ganska satt, slätt hår och ett melankoliskt uttryck i ansiktet. http://www.birthday.se/

Förutom stenbock så är jag född i råttans tecken. Träråttan för att vara precis. Wikipedia förklar råttan på följande sätt:
"Råttan är ett av de tolv
zodiakdjuren inom Kinesisk astrologi. Det associeras med aggression, rikedom, charm och ordning, men även med döden, krig, det ockulta, pest och grymheter.
Vidare läser jag följande:
Positiva egenskaper
Minutiös, intelligent, karismatisk, charmig, ambitiös, praktisk, arbetsam, vältalig
Negativa egenskaper
Kontrollerande, förbittrad, manipulativ, grym, hämndlysten, envis, maktgalen, kritisk


(Wood Rats, not nearly as self-confident as they appear on the surface, Wood Rats will never expose this vulnerabili)

Även om inte allt stämmer in, så är vissa klockrena. Eller så är det som min kloka vän (eller kanske inte Majsan) säger, att vi vill vara så eller att vi anpassar oss.

Skitsamma vilket. Roligt är det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vaddå "eller kanske inte Majsan"?Det här ska jag komma ihåg! (eller inte)